Trends bij webwinkels

Als je iets besteld bij een online winkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een erg groeiende markt en webshops zijn verdriedubbeld in twee jaar tijd. Doordat de concurrentie steeds hoger word onder webwinkels blijven online winkels constant met nieuwe innovaties komen. Door telkens te blijven vernieuwen creëert een online winkel een voordeel ten opzichte de concurrent. Door dit voordeel bestel je bij deze online winkel en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die webshop jou iets extra’s te bieden heeft? In dit artikel bespreken wij de nieuwste e-commerce ontwikkelingen van dit jaar.

Snel je pakket in huis hebben

Een groeiende ontwikkeling is het steeds sneller bezorgen van producten. Als je eerst iets bestelde bij een webwinkel kon je er op rekenen dat het een hele tijd zou duren voordat je het pakket zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Online winkels halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde artikel bij jouw thuis te bezorgen. Veel webwinkels bieden voor 23.59 besteld is morgen thuis bezorgd. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er websites zoals bijvoorbeeld Morgenbinnen.nl die overzichten geven van webwinkels die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als klant niet op zoek te gaan naar webwinkels die de volgende dag in huis leveren. 

Achteraf betalen bij steeds meer webwinkels 

Ook is later afrekenen een nieuwe ontwikkeling. Steeds meer mensen zijn op zoek naar webwinkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit later betalen wordt geregeld via externe betaalpartijen zoals Klarna of Afterpay. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze online winkels waar je achteraf kunt betalen. Hierdoor kan de consument zonder moeite deze winkels vinden. Achteraf betalen wordt zo laagdrempelig mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een applicatie waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al betaald hebt. Ook kan je bij deze betaalopties er voor kiezen om je schulden in delen af te betalen. Het achteraf betalen wordt dus steeds makkelijker gemaakt. Wil je achteraf betalen? Bekijk dan Afterpayinformatie.nl.

Steeds beter voor het milieu

Ook is er een totaal andere eis bij gekomen bij online winkels die weinig met klantgemak te maken heeft. Dit is steeds milieuvriendelijker bezorgen. Veel pakketdiensten stappen over naar CO2-neutrale bezorging en rijden elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden verpakkingsmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door een duurzamer alternatief. Ook ontvang je bij de meeste bestellingen geen papieren factuur meer bij je bestelling, maar krijg je de factuur digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Bedrijven onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te creëren door iets goeds te doen voor de wereld. 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.